GUMKOWSKI
GUMKOWSKI

+48 510 08 00 55

kontakt@drgumkowski.pl

REGULAMIN ORGANIZACYJNY PODMIOTU LECZNICZEGO

AG KLINIK SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ

ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ SP. K.

z siedzibą w Warszawie

(teks jednolity z dnia 04.05.2019 r.)  

ROZDZIAŁ I

POSTANOWIENIA OGÓLNE

 

§ 1 Niniejszy regulamin organizacyjny został ustanowiony dla podmiotu leczniczego działającego pod firmą: AG KLINIK SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ SPÓŁKA KOMANDYTOWA z siedzibą w Warszawie, KRS: 0000765310, adres: ul. Kazimierzowska 43 lok. f, 02-573 Warszawa (dalej zwana: Podmiotem leczniczym lub AG KLINIK); wpisanego do rejestru podmiotów leczniczych pod nr księgi 000000022833, prowadzonego przez Wojewodę Mazowieckiego.

§ 2 Podmiot leczniczy jest podmiotem leczniczym będącym przedsiębiorcą w rozumieniu ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej.

§ 3 Podmiot leczniczy działa na podstawie:

  1. ustawy z dnia 15.04.2011 r. o działalności leczniczej (tekst jednolity Dz.U. 2011 r., nr 112, poz. 654),
  2. ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz.U. z 2009 r. Nr 52, poz. 417),
  3. niniejszego Regulaminu Organizacyjnego. ROZDZIAŁ II CELE I ZADANIA PODMIOTU LECZNICZEGO

§ 4

  1. Podstawowym zadaniem Podmiotu leczniczego jest udzielanie kompleksowych świadczeń zdrowotnych mających na celu zachowanie, ratowanie, przywracanie i poprawę zdrowia pacjentów wymagających specjalistycznych świadczeń zdrowotnych, udzielanych w trybie ambulatoryjnym oraz w trybie stacjonarnych i całodobowych świadczeń zdrowotnych - szpitalnych.
  2. Cele i zadania realizowane są z wykorzystaniem nowoczesnych, dostępnych metod promocji zdrowia, profilaktyki, leczenia i rehabilitacji, także poprzez podnoszenie poziomu świadczonych usług.

§ 5

  1. Podmiot leczniczy udziela świadczeń zdrowotnych na zasadzie odpłatności.
  2. Świadczenia zdrowotne udzielane są z zachowaniem należytej staranności, zgodnie ze wskazaniami aktualnej wiedzy medycznej, respektując prawa pacjenta oraz zgodnie z zasadami etyki zawodowej.
  3. Pomieszczenia oraz wyposażenie zakładu w sprzęt medyczny odpowiadają wymaganiom fachowym, sanitarnym i standardom określonym w odrębnych przepisach.
  4. Aparatura i sprzęt medyczny zakładu są wprowadzone do obrotu i używania zgodnie z obowiązującymi przepisami.

§ 6 Świadczenia zdrowotne w Podmiocie leczniczym udzielane są wyłącznie przez osoby wykonujące zawód medyczny, posiadające aktualne prawo wykonywania zawodu oraz spełniające wymagania zdrowotne.

§ 7 W celu zaspokajania potrzeb zdrowotnych i oczekiwań swoich pacjentów, Podmiot leczniczy będzie podejmować działania zmierzające do podnoszenia jakości świadczonych usług, w szczególności poprzez monitorowanie jakości udzielanych świadczeń, podnoszenie kwalifikacji personelu oraz dbałość o zachowanie praw pacjentów. ROZDZIAŁ III RODZAJ DZIAŁALNOŚCI LECZNICZEJ ORAZ ZAKRES UDZIELANYCH ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH

§ 8 Podmiot leczniczy prowadzi działalność w rodzaju: a) ambulatoryjne świadczenia zdrowotne – w zakładzie leczniczym Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej AG KLINIK, b) stacjonarne i całodobowe świadczenie zdrowotne - szpitalne - w zakładzie leczniczym AG KLINIK.

§ 9 Podmiot leczniczy wykonuje świadczenia zdrowotne z zakresu: a) udzielania pacjentom ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych profilaktycznych, diagnostycznych i leczniczych, b) wykonywania na rzecz pacjentów stacjonarnych i całodobowych świadczeń zdrowotnych.

§ 10 Podmiot leczniczy prowadzi działalność w zakresie świadczeń zdrowotnych zgodnych z nazwą i zakresem działania swoich poszczególnych komórek organizacyjnych wyszczególnionych w rozdziale V. Regulaminu organizacyjnego. ROZDZIAŁ IV MIEJSCE UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH

§ 11 Świadczenia zdrowotne udzielane są przez Podmiot leczniczy w lokalu przy ul. Kazimierzowskiej 43 w Warszawie. § 11a

  1. W trosce o jakość świadczonych usług oraz bezpieczeństwo pacjentów, AG KLINIK stosuje monitoring wizyjny, którym objęte są pomieszczenia ogólnodostępne (poczekalnia).
  2. W gabinecie zabiegowym oraz na sali pooperacyjnej AG KLINIK stosuje podgląd obrazu na żywo (bez rejestracji).
  3. Monitoring w pomieszczenia ogólnodostępnych prowadzony jest w celu zapewnienia bezpieczeństwa osób i mienia. Podgląd na żywo w sali pooperacyjnej prowadzony jest w celu zwiększenia bezpieczeństwa pacjentów znajdujących się w stanie zagrożenia życia lub zdrowia. Podgląd na żywo w gabinecie zabiegowym prowadzony jest w celu podniesienie bezpieczeństwa pacjenta i zagwarantowanie mu należytej staranności przy udzieleniu świadczeń.
  4. Nagrania obrazu uzyskane w wyniku monitoringu, o którym mowa w ust. 1, AG KLINIK przetwarza wyłącznie do celów, dla których zostały zebrane i przechowuje przez okres nie dłuższy niż 3 miesiące od dnia nagrania.
  5. Po upływie okresu, o którym mowa w ust. 4, uzyskane w wyniku monitoringu nagrania obrazu zawierające dane osobowe podlegają zniszczeniu, o ile przepisy odrębne nie stanowią inaczej. ROZDZIAŁ V STRUKTURA ORGANIZACYJNA PODMIOTU LECZNICZEGO ZADANIA POSZCZEGÓLNYCH JEDNOSTEK I KOMÓREK ORGANIZACYJNYCH

§ 12

  1. Podmiot leczniczy udziela ambulatoryjnych oraz stacjonarnych i całodobowych świadczeń zdrowotnych.
  2. W skład Podmiotu leczniczego wchodzi jednostka organizacyjna oraz jej wyodrębnione części – komórki organizacyjne.

§ 13 W skład Podmiotu leczniczego wchodzą poniższe komórki organizacyjne, których zadania przedstawiają się następująco:

  1. Poradnia chirurgii estetycznej – udziela świadczeń zdrowotnych z dziedziny chirurgii plastycznej w ramach leczenia ambulatoryjnego specjalistycznego;
  2. Poradnia ortopedyczna - udziela świadczeń zdrowotnych z dziedziny ortopedii i traumatologii narządu ruchu w ramach leczenia ambulatoryjnego specjalistycznego;
  3. Poradnia laryngologiczna - udziela świadczeń zdrowotnych z dziedziny otolaryngologii w ramach leczenia ambulatoryjnego specjalistycznego;
  4. Poradnia dermatologii estetycznej - udziela świadczeń zdrowotnych z dziedziny dermatologii i wenerologii w ramach leczenia ambulatoryjnego specjalistycznego;
  5. Poradnia chirurgii ogólnej – udziela świadczeń zdrowotnych z dziedziny chirurgii ogólnej w ramach leczenia ambulatoryjnego specjalistycznego;
  6. Poradnia chirurgii onkologicznej - udziela świadczeń zdrowotnych z dziedziny chirurgii onkologicznej w ramach leczenia ambulatoryjnego specjalistycznego;
  7. Chirurgia jednego dnia w zakresie: chirurgii estetycznej, ortopedii, ginekologii, laryngologii, chirurgii ogólnej, chirurgii onkologicznej - udziela świadczeń zdrowotnych z dziedziny: a) ortopedii i traumatologii narządu ruchu w ramach leczenia stacjonarnego, b) chirurgii plastycznej w ramach leczenia stacjonarnego jednego dnia, c) ortopedii i traumatologii narządu ruchu w ramach leczenia stacjonarnego jednego dnia, d) położnictwa i ginekologii w ramach leczenia stacjonarnego jednego dnia, e) otolaryngologii w ramach leczenia stacjonarnego jednego dnia, f) chirurgii ogólnej w ramach leczenia stacjonarnego jednego dnia, g) chirurgii onkologicznej w ramach leczenia stacjonarnego jednego dnia;
  8. Dział farmacji - udziela świadczeń zdrowotnych z dziedziny farmakologii klinicznej w ramach dostarczania produktów leczniczych. ROZDZIAŁ VI PRZEBIEG PROCESU UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH

§ 14

  1. Podmiot leczniczy świadczy usługi wyłącznie w godzinach pracy placówki. Informacja o godzinach otwarcia Podmiotu leczniczego zamieszczona jest na stronie internetowej.
  2. Podmiot leczniczy zastrzega sobie prawo do zmiany czasu pracy. Zmiana może oznaczać czasowe zamknięcie, a także skrócenie lub wydłużenie godzin funkcjonowania.

§ 15

  1. Przed rozpoczęciem udzielaniem świadczeń zdrowotnych Pacjent zobowiązany jest złożyć pisemne oświadczenie o upoważnieniu określonej osoby do wglądu w dokumentację medyczną lub o nieupoważnieniu nikogo, a także przed każdym zabiegiem - o zgodzie na udzielenie świadczeń zdrowotnych, zgodnie z art. 17 i 26 ustawy z dnia 06.11.2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz. U. 08.52.417).
  2. Zgodę na zabieg może wyrazić Pacjent pełnoletni, posiadający pełną lub ograniczoną zdolność do czynności prawnej.
  3. W przypadku Pacjentów, którzy nie ukończyli 16 roku życia – formularz zgody na Zabieg powinien zostać podpisany przez przedstawiciela ustawowego/rodzica małoletniego Pacjenta. W uzasadnionych przypadkach może pojawić się konieczność udzielenia zgody przez oboje rodziców.
  4. W przypadku Pacjentów, którzy ukończyli 16 rok życia - formularz zgody na zabieg powinien zostać podpisany zarówno przez małoletniego Pacjenta jak i jego przedstawiciela ustawowego/rodzica. W uzasadnionych przypadkach może pojawić się konieczność udzielenia zgody przez oboje rodziców.

§ 16

  1. Z poradni i pracowni zapewniających ambulatoryjne specjalistyczne świadczenia zdrowotne korzystają pacjenci niewymagający leczenia szpitalnego.
  2. Z oddziału chirurgii jednego dnia korzystają pacjenci wymagający leczenia szpitalnego w ramach leczenia stacjonarnego oraz leczenia stacjonarnego jednego dnia.

§ 17

  1. Świadczenia zdrowotne udzielane są w terminach uzgodnionych z osobą dokonującą rejestracji.
  2. Rejestracja dokonywana jest osobiście przez pacjenta, przez członków rodziny lub osoby trzecie, może być również zrealizowana telefonicznie.
  3. Proces udzielania świadczeń zdrowotnych rozpoczyna się w recepcji, gdzie Pacjenci zgłaszają się w celu umówienia wizyty i/lub rejestracji przed umówioną wizytą.
  4. Po zarejestrowaniu, pacjent w umówionym dniu i o określonej godzinie zgłasza się do przyjęcia przez odpowiedniego specjalistę we wskazanym gabinecie.

§ 18

  1. Obowiązkiem lekarza pracującego w AG KLINIK jest zbadanie pacjenta oraz w razie potrzeby skierowanie go na niezbędne badania diagnostyczne.
  2. Kierując pacjenta na badania, lekarz powinien pouczyć pacjenta o obowiązku ponownego zgłoszenia się po uzyskaniu wyników badań diagnostycznych.
  3. W miarę możliwości, konsultacje lub badania towarzyszące powinny odbywać się w tym samym pomieszczeniu bez konieczności przechodzenia pacjenta. Dopuszcza się przejście Pacjenta do innych pomieszczeń, jeśli jest to uzasadnione niezbędnym wyposażeniem technicznym lub warunkami przeprowadzania konsultacji.
  4. Pacjent ma prawo do uzyskania wszystkich niezbędnych wyjaśnień dotyczących postawionej diagnozy, a także zaproponowanego leczenia.
  5. Na każdym etapie udzielania świadczeń zdrowotnych pacjent ma prawo do złożenia skargi na zachowanie lub czynności personelu. Skargi należy składać w recepcji Podmiotu leczniczego.

§ 19 Urządzenia i sprzęt, będące na stanie Podmiotu leczniczego, są konserwowane i serwisowane zgodnie z zaleceniami producenta oraz poddawane okresowym kontrolom. Personel Podmiotu leczniczego zobowiązany jest użytkować urządzenia i sprzęt w sposób zgodny z instrukcją obsługi. ROZDZIAŁ VII PRZEBIEG UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ OPŁATY I WYSOKOŚĆ OPŁAT

§ 20

  1. Podmiot leczniczy udziela odpłatnych świadczeń zdrowotnych na rzecz pacjentów na warunkach uzgodnionych z Pacjentem przed rozpoczęciem udzielenia świadczenia.
  2. Świadczenia zdrowotne odpłatne realizowane są na podstawie indywidualnego rozliczenia z Pacjentem.
  3. Pacjent ma możliwość uregulowania należności za usługę przed jej rozpoczęciem lub po jej zakończeniu.
  4. Zapłata za wykonane odpłatne świadczenie zdrowotne może być dokonana gotówką, kartą płatniczą lub przelewem na wskazany rachunek bankowy.
  5. Każda indywidualna wpłata Pacjenta zostaje wprowadzona przez pracownika Podmiotu leczniczego do kasy fiskalnej, a pacjent otrzymuje paragon fiskalny.
  6. Na życzenie Pacjenta, każdorazowo za zrealizowanie odpłatnego świadczenia zdrowotnego, wystawiana jest faktura VAT. Wówczas zamiast paragonu fiskalnego Pacjent otrzymuje fakturę VAT.

§ 21 Przed zawarciem umowy Podmiot leczniczy ma obowiązek poinformować pacjenta, jakie świadczenia zdrowotne wchodzą w zakres wykupionej procedury medycznej, a które nie są objęte ceną. W szczególności Podmiot leczniczy musi określić zasady odpłatności za procedury medyczne wykonywane w razie wystąpienia typowych powikłań pozabiegowych.

§ 22

  1. Podmiot leczniczy ma obowiązek poinformować pacjenta, że w każdej chwili przysługuje mu prawo rezygnacji z poddania się zabiegowi.
  2. Podmiot leczniczy zachowuje prawo odmowy udzielenia świadczenia zdrowotnego, jeśli po wykonaniu badań i przeprowadzeniu wywiadu z pacjentem, ustalone zostanie, że pacjent nie może zostać – ze względów medycznych - zakwalifikowany do zabiegu.
  3. Kwestię wynagrodzenia w razie rezygnacji pacjenta oraz w razie odmowy wykonania płatnej procedury przez Podmiot leczniczy ze względów medycznych, reguluje umowa lub przepisy powszechnie obowiązujące.
  4. Informacja o aktualnych cenach usług świadczonych przez Podmiot leczniczy znajduje się w Cenniku Usług zamieszczonym na stronie internetowej, a także jest dostępna w placówce Podmiotu leczniczego. Usługi wykonywane są według cennika usług obowiązującego w dniu wykonania usługi. Wszystkie ceny podane w cenniku usług są wyrażone w złotych polskich. Podane ceny zabiegów są cenami orientacyjnymi, których doprecyzowanie następuje podczas kwalifikacji Pacjenta do danego zabiegu zgodnie z wytycznymi z cennika.
  5. Cennik świadczeń zdrowotnych udzielanych przez Podmiot leczniczy odpłatnie stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu organizacyjnego.

§ 23

  1. Obowiązki Podmiotu leczniczego w zakresie odbioru i transportu zwłok z oddziału szpitalnego – oddziału chirurgii jednego dnia, ich przechowywania, przygotowania w celu ich wydania oraz wydanie osobie lub instytucji uprawnionym do ich pochowania, realizuje podmiot zewnętrzny.
  2. Podmiot zewnętrzny, o którym mowa w ust.1, przechowuje zwłoki nieodpłatnie nie dłużej niż 72 godziny, licząc od godziny w której nastąpiła śmierć pacjenta.
  3. Osoby lub instytucje uprawnione do pochowania zwłok oraz podmioty, na zlecenie których przechowuje się zwłoki w związku z toczącym się postępowaniem karnym, uiszczają opłaty za przechowywanie zwłok pacjenta przez okres dłuższy niż 72 godziny bezpośrednio na rzecz podmiotu zewnętrznego, o którym mowa w ust. 1.
  4. Cennik opłat za przechowywanie zwłok stanowi załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu. ROZDZIAŁ VIII WSPÓŁDZIAŁANIE Z INNYMI PODMIOTAMI WYKONUJĄCYMI DZIAŁALNOŚĆ LECZNICZĄ

§ 25 W celu zapewnienia prawidłowości diagnostyki, leczenia i pielęgnacji pacjentów oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych, Podmiot leczniczy może współdziałać z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą, udzielającymi świadczeń zdrowotnych na rzecz tych pacjentów. ROZDZIAŁ IX SPOSÓB KIEROWANIA JEDNOSTKAMI ORGANZIACYJNYMI PODMNIOTU LECZNICZEGO

§ 26

  1. Działalnością podmiotu leczniczego kieruje Kierownik, przez którego, zgodnie z art. 2 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 15.04.2011 r. o działalności leczniczej, rozumie się osobę uprawnioną do kierowania podmiotem i reprezentowania go na zewnątrz – Adam Gumkowski.
  2. Kierownik wykonuje czynności pracodawcy w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy.
  3. Kierownik wykonuje wszelkie prawa i obowiązki, jakie na podmiot leczniczy nakładają powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
  4. Do wyłącznej decyzji Kierownika podmiotu leczniczego zastrzega się:
  1. decyzje dotyczące finansów podmiotu leczniczego w tym ustalanie cennika usług,
  2. tworzenie aktów normatywnych (zarządzenia wewnętrzne),
  3. wydawanie upoważnień i pełnomocnictw ogólnych oraz do załatwiania określonych spraw,
  4. występowanie do urzędów administracji województwa, organów samorządowych i organizacji centralnych,
  5. zawieranie umów na usługi medyczne,
  6. podpisywanie umów cywilnoprawnych,
  7. zatrudnianie i zwalnianie pracowników zakładu podmiotu leczniczego,
  8. kierownik kieruje zakładem leczniczym przy pomocy osób na samodzielnych stanowiskach działających na podstawie udzielonych im pełnomocnictw lub zakresów obowiązków.

ROZDZIAŁ X

UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ I WYSOKOŚĆ OPŁAT ZA UDOSTĘPNIANIE

DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ

§ 27 Podmiot leczniczy uznaje, że dokumentacja medyczna zawiera dane szczególnie wrażliwe dla pacjenta. Ochrona tych danych przed osobami trzecimi nieposiadającymi upoważnienia do zapoznania się ze stanem zdrowia pacjenta stanowi jedno z istotnych zadań Podmiotu leczniczego.

§ 28 Podmiot leczniczy może udostępnić dokumentację medyczną pacjenta tylko osobom i podmiotom wymienionym w niniejszym Regulaminie oraz tym podmiotom i instytucjom, które na mocy przepisów prawa są upoważnione do dostępu do dokumentacji medycznej.

§ 29

  1. Podmiot leczniczy udostępnia dokumentację medyczną pacjentowi.
  2. Podmiot leczniczy udostępnia dokumentację medyczną także następującym podmiotom uprawnionym:
  1. osobie upoważnionej przez pacjenta;
  2. przedstawicielowi ustawowemu pacjenta;
  1. pozostałym podmiotom wymienionym w art. 26 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
  2. Po śmierci pacjenta Podmiot leczniczy udostępnia dokumentację medyczną osobie upoważnionej przez pacjenta za życia lub osobie, która w chwili zgonu pacjenta była jego przedstawicielem ustawowym. Dokumentacja medyczna jest udostępniana także osobie bliskiej, chyba że udostępnieniu sprzeciwi się inna osoba bliska lub sprzeciwił się temu pacjent za życia.

§ 30

Dokumentację medyczną udostępnia się podmiotom uprawnionym na podstawie pisemnego wniosku lub pisemnego wystąpienia organów i instytucji publicznych.

§ 31

  1. Wnioski o udostępnienie dokumentacji medycznej składa się w siedzibie Podmiotu leczniczego.
  2. Podmiot leczniczy podejmuje decyzje o udostępnieniu dokumentacji medycznej bez zbędnej zwłoki, jednakże w terminie nie dłuższym niż 7 dni od daty otrzymania wniosku.

§ 32

  1. Dokumentacja medyczna może być udostępniona w następującej postaci: a) do wglądu, b) w postaci oryginału za potwierdzeniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu - na żądanie organów władzy publicznej albo sądów powszechnych, a także w przypadku, gdy zwłoka w wydaniu dokumentacji mogłaby spowodować zagrożenie życia lub zdrowia pacjenta, c) kserokopii, d) odpisu, e) wyciągu, f) w postaci elektronicznej poprzez: (i) przekazanie informatycznego nośnika danych z zapisaną kopią dokumentacji, (ii) dokonanie elektronicznej transmisji dokumentacji, (iii) przekazanie papierowych wydruków na żądanie uprawnionych podmiotów lub organów.
  2. Pacjent może wybrać formę udostępnienia mu dokumentacji medycznej. Jeżeli pacjent lub inna osoba działająca w jego imieniu wystąpi o sporządzenie wyciągów, odpisów lub kopii dokumentacji, Podmiotowi leczniczemu przysługuje prawo do pobrania stosownej opłaty, zgodnie z treścią art. 28 ust. 1 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
  3. Ustala stawki opłat za sporządzenie wyciągu, odpisu lub kopii dokumentacji Pacjenta w wysokości wskazanej w art. 28 ust. 4 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
  4. W przypadku udostępniania dokumentacji prowadzonej elektronicznie w postaci papierowych wydruków, potwierdzenia za zgodność z dokumentacją w postaci elektronicznej dokonuje osoba upoważniona przez Podmiot leczniczy i opatruje swoim oznaczeniem.
  5. Wniosek o udostępnienie dokumentacji medycznej i potwierdzenie jej udostępnienia przechowuje się wraz z dokumentacją medyczną.
  6. Od uiszczenia opłaty zwolnione są organy rentowe na podstawie art. 77 ust. 5 ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz.U. z 2007 r. Nr 11, poz. 74, ze zm.) i art. 121 ust. 2 ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (Dz.U. z 2004 r. Nr 39, poz. 353 ze zm.).

§ 33

  1. Za udostępnienie dokumentacji medycznej do wglądu w siedzibie Podmiotu leczniczego nie pobiera się opłaty.
  2. Termin przeglądania dokumentacji medycznej wyznacza Podmiot leczniczy.
  3. W czasie przeglądania dokumentacji medycznej musi być obecny pracownik Podmiotu leczniczego.
  4. Osoba przeglądająca dokumentację medyczną ma prawo robić notatki czy sporządzać fotokopie za pomocą własnego sprzętu technicznego.

§ 34 Odmowa wydania dokumentacji medycznej przez Podmiot leczniczy wymaga zachowania formy pisemnej. ROZDZIAŁ XI ROZPATRYWANIE SKARG PACJENTÓW

§ 35

  1. Pacjent lub jego przedstawiciel ustawowy albo opiekun faktyczny ma prawo złożyć skargę na działanie Podmiotu leczniczego lub jego personelu.
  2. Przedmiotem skargi mogą być zarówno uchybienia Podmiotu leczniczego o charakterze medycznym, jak i administracyjnym, w szczególności dotyczące naruszenia praw pacjenta.
  3. Skargę wraz z uzasadnieniem składa się w recepcji Podmiotu leczniczego lub przesyła na adres Podmiotu leczniczego.
  4. Podmiot leczniczy prowadzi ewidencję wpływających skarg.
  5. Podmiot leczniczy zobowiązany jest odnieść się do każdej złożonej skargi.
  6. W razie uznania skargi za zasadną, Podmiot leczniczy powinien naprawić skutki swojego uchybienia ewentualnie wykonać na rzecz pacjenta zaniechaną wcześniej czynność lub wyciągnąć konsekwencje służbowe wobec pracownika, który dopuścił się zawinionego uchybienia.
  7. Jeśli w trakcie rozpoznawania skargi powstanie uzasadnione podejrzenie czynu przestępnego, Podmiot leczniczy zwróci się o wyjaśnienie sprawy do właściwych organów państwowych.
  8. O sposobie rozpatrzenia skargi Podmiot leczniczy niezwłocznie powiadamia zainteresowanego pacjenta.

§ 36

  1. Zmiany do niniejszego Regulaminu wymagają formy pisemnej.
  2. Podanie Regulaminu do wiadomości pacjentów następuje poprzez udostępnienie go, na wniosek pacjenta w siedzibie Podmiotu leczniczego, a także na stronie internetowej www.agklinik.com.
  3. Regulamin organizacyjny wchodzi w życie z dniem 04.05.2019r. Adam Gumkowski
GUMKOWSKI

Kreuj swoje naturalne piękno razem z nami

© Gumkowski 2024

Kontakt

Adresa:

ul. Kazimierzowska 43, 02-572 Warszawa

Regulamin serwisuPolityka prywatnosci